یک فعال سیاسی بوشهر: دولت سیزدهم قطار نظام را به ریل توسعه بازگرداند

وی اضافه کرد: این درحالی است که دولت سیزدهم در عین حالی که در مذاکرات برجام شرکت می‌کند و مسئولان مذاکره کننده با اقتدار و براساس قانون و پایبندی به حقوق ملت ایران مذاکره می‌کنند اما اقتصاد ایران را با برجام شرطی نکرده اند.

شفیعی انجام واکسیناسیون، پرداخت ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات با سرانه پرداختی ۳۳ میلیون تومان به ۴۷۵ هزار نفر، کاهش نرخ تورم از ۵۹ به ۴۱ درصد، رشد ۶۸ درصدی صادرات، ساخت یک میلیون مسکن، ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی، فعال شدن شرکت‌ها و واحدهای تولیدی راکد، تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت، حمایت از فرزند آوری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را از جمله مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم عنوان کرد.

شفیعی در باره برجام اظهار کرد: قبل از دولت سیزدهم همه چیز کشور به برجام وصل شده بود و تصور می‌کردند اگر توافق برجام به نتیجه برسد کشور از جهت‌های مختلف بویژه عرصه اقتصادی پیشرفت می‌کند.

مردمی کردن یارانه‌ها و اصلاح ارز ترجیحی گامی برای پیشگیری از رانت خواری

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها گامی مهم و اساسی درراستای جلوگیری از رانت خواری و قاچاق کالاهای یارانه ای که مبالغ هنگفتی دولت بابت آنها پرداخت می کرد، برداشته شد.

فعال کردن دیپلماسی اقتصادی کشور

 شفیعی با اشاره به اقدامات مهم دولت در حوزه اقتصادی یادآور شد: دولت سیزدهم تلاش کرد در این مدت سطح دیپلماسی اقتصادی را در سطح بین الملل گسترش دهد و ارتباط گسترده تجاری با کشورهای مختلف داشته باشد.

به گفته این فعال سیاسی اصولگرا این مساله مهمی است که هر جا با تحقیق و تفحص دستگاه‌های نظارتی فسادی پیدا می‌شود دولت از مبارزه با آنها استقبال می‌کند و خواستار برخورد قاطع و قانونی با این مسائل است.

نصرالله شفیعی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: حضور صمیمی و مردمی رئیس جمهور در بین آحاد جامعه باعث شد مردم مفهوم مسئول بودن در نظام جمهوری اسلامی را درک کنند و همین مساله حس اعتماد به نظام را دوباره جانی دوباره بخشید.

شفیعی با اشاره به افزایش فروش نفت گفت: در سال‌های گذشته بسیاری از افراد معتقد بودند ایران به دلیل تحریم امکان فروش نفت ندارد این درحالی است که دولت سیزدهم با ابتکار و خلاقیت توانست رشد سه برابری ارز حاصل از فروش نفت و گاز را نسبت به گذشته برای کشور داشته باشد.

این فعال سیاسی گفت: دولت سیزدهم توانست موتور نظام را به ریل پیشرفت و توسعه بازگرداند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84869769/%DB%8C%DA%A9-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D9%88%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%B2%D8%AF%D9%87%D9%85-%D9%82%D8%B7%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%DB%8C%D9%84-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%AF

وی ادامه داد: برخلاف آنچه که برخی‌ها فکر می‌کردند همه پیشرفت‌های اقتصادی و رفاه مردم در قالب رابطه با چند کشور اروپایی و یا آمریکا است؛ دولت سیزدهم اثبات کرد بسیاری از کشورهای دیگر دنیا ظرفیت‌های فراوانی دارند و با این رویکرد در سطح وزارت امور خارجه دیپلماسی اقتصادی فعال شد و ما امروز شاهد رشد صادرات ایران در حد قابل قبولی هستیم.

شفیعی با اشاره به فساد ستیزی دولت سیزدهم گفت: مبارزه با فسادی که سال‌های گذشته در نظام اقتصادی کشور ریشه دوانیده بود و اگر ادامه می یافت به طور قطع می‌توانست زندگی و معیشت مردم را دچار بحران کند از ویژگی‌ها و مشخصه‌های دولت سیزدهم است.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان بوشهر ادامه داد: گام برداشتن در مسیر دفاع از حقوق مردم و عدالت محوری از مهمترین گام‌های اساسی دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

شفیعی ادامه داد: دولت سیزدهم توسعه اقتصادی کشور را وابسته و منوط به برجام ندانسته و در کنار مذاکرات برجام که به پیش می‌رود فعالیت‌های اقتصادی کشور نیز در جایگاه خود فعال است.

یک فعال سیاسی بوشهر: دولت سیزدهم قطار نظام را به ریل توسعه بازگرداند

فساد ستیزی

وی اضافه کرد: حضور بدون تشریفات رئیس جمهور در بین مردم در قالب سفرهای استانی، بازدید از همه استان‌ها در فاصله یک سال از  آغاز دولت سیزدهم، آشنایی از نزدیک با مسائل و مشکلات مردم و اجرایی شدن بیشتر مصوبه ها از جمله مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم است.

وی ادامه داد: همچنین افزایش هفت تا ۹ برابری یارانه ها مهمترین اقدام و وعده دولت بود که در اقدامی سخت اما هدفمند آن را محقق کرد.

گره نزدن معیشت مردم و توسعه اقتصادی کشور به برجام

وی اظهار کرد: دولت سیزدهم با نگاه فساد ستیزانه خود توانست در این مدت جلوی بسیاری از گلوگاه‌های فساد را بگیرد همچنین افراد مفسدی که صلاحیت حضور در مسئولیت‌های اجرایی نداشتند کنار گذاشته شدند و به جای آنها انسان‌های صالح و شایسته ای که حق بود در مصادر و مناصب نظام جمهوری اسلامی قرار بگیرند منصوب و مشغول به کار شدند.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی