۱۳ شهریور مبدا تشکیل گروه‌های جهادی در کشور است

وی گفت: حضور این گروه جهادی علاوه بر اینکه تسکینی بر آلام، مصیبت‌ها و دردهای مردم زلزله‌زده بود در کنار آن اقدامات عمرانی و زیرساختی را به همراه داشت و این اقدام رهبر معظم انقلاب، نخستین شروع فعالیت اردوهای جهادی در آن زمان بود.

وی افزود: به دنبال این هستیم که در کنار برگزاری اجلاسیه بتوانیم با حضور مسئولان و جهادگران، طرح‌ها و برنامه‌های زیرساختی خوبی را برای شهرستان فردوس رقم بزنیم و از جمله ۱۵ طرح مهم در شهرستان فردوس کلنگ‌زنی یا افتتاح خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سیزدهم شهریور ۱۳۴۷ و بعد از زلزله‌ سنگین فردوس، یک کار جهادی را شروع کردند و با حضور طلاب و مردم چندین هفته در این منطقه به ارائه خدمت پرداختند.

قناعت افزود: همچنین جوانان اهل علم، فضل و دارای سطوح دانشگاهی در اردوهای جهادی حضور دارند لذا اگر برخی سیاسیون کاری نمی‌کنند، دلیلی نمی‌شود افرادی که کار می‌کنند را زیر سوال ببرند.

استاندار خراسان جنوبی سپس در نماز جمعه فردوس حضور یافت و از میز خدمت مدیران در مصلای نماز جمعه این شهرستان هم بازدید کرد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84859144/%DB%B1%DB%B3-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%A8%D8%AF%D8%A7-%D8%AA%D8%B4%DA%A9%DB%8C%D9%84-%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

قناعت در بخش دیگر سخنانش با موضوع حمله به سلمان رشدی، گفت: برخی افراد که ادای روشنفکری را در می‌آورند، می‌گویند خشونت چرا و به کشورها غربی استناد می‌کنند اما بدانیم همین دنیای غرب و یهودیان و اروپاییان به اصطلاح متمدن و فرهنگ‌ساز اجازه مطالعه، تحقیق و پژوهش درخصوص واقعه هولوکاست را به کسی نمی‌دهند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: این آزادی بیان نیست بلکه خط ترسیم شده سازمان‌ها و سرویس‌های امنیتی کشورهای غربی است که ملت‌ها را به جان همدیگر می‌اندازند و کشتارها راه می‌اندازند.

نشست بررسی آخرین اقدامات در زمینه برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران نیز امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، ائمه جمعه و فرماندار شهرستان فردوس، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران استانی و شهرستانی در محل سالن اجتماعات فرمانداری فردوس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز جمعه در جمع نمازگزاران شهر فردوس افزود: بسیج سازندگی کشور که سال‌هاست اردوهای جهادی را در سطح کشور برگزار می‌کند، با هماهنگی استان، کار بزرگی را شروع کرده است و با این هماهنگی و برگزاری اجلاسیه، مبدأ اردوهای جهادی به تاریخ اصلی خود و زمان حضور مقام معظم رهبری در فردوس بر می‌گردد.

وی گفت: ۵۴ سال پیش در شهریور ۱۳۴۷ زلزله سنگین و شدیدی در فردوس به وقوع پیوست و مقام معظم رهبری به محض اطلاع از این موضوع برخی از طلاب شهر مشهد و شهرهای اطراف را بسیج کرده و در قالب یک گروه جهادی وارد منطقه شدند که حضور جهادی ایشان در این منطقه تسکینی بر دردها و مصائب مردم بود.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: ممکن است برخی از سیاسیون در سطح ملی حرکت‌های جهادی را زیر سؤال ببرند و به عنوان مثال بگویند که این حرکت‌ها پشتوانه علمی ندارد، این افراد برای اینکه تنبلی‌ها و کارهای نکرده خود را توجیه کنند، چنین می‌گویند.

وی گفت: این در حالی است که برای هر کار و اقدام جهادی از قبل برنامه‌ریزی می‌شود و طی جلساتی به‌صورت علمی و تخصصی تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی گفت: همزمان با برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران شاهد حضور گروه‌های جهادی مختلف در سطح استان و شهرستان خواهیم بود و این اجلاسیه ارزشمند با حضور میهمانان و سخنران ویژه به میزبانی مردم فهیم، انقلابی و متدین فردوس و خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: فلسفه حکم اعدام سلمان رشدی جدای از اینکه مبنای دینی دارد و قابل دفاع است در کنار آن توجیه سیاسی و امنیتی هم دارد چرا که با این اهانت‌ها جنگ‌های مذهبی و دینی صورت می‌گیرد، پس کسی که این کار را شروع کرده، باید کشته شود و این موضوع منطقی و علمی است.

قناعت اظهار داشت: سازمان بسیج سازندگی به عنوان متولی کارهای جهادی در کشور با برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در شهرستان فردوس به دنبال این است که مبدأ و تاریخ اصلی حرکت و آغاز به‌کار گروه‌های جهادی در کشور را زمان حضور مقام معظم رهبری در شهرستان فردوس و خراسان جنوبی تعیین کند.

وی با بیان اینکه محوریت اجلاسیه کارهای جهادی مقام معظم رهبری است افزود: این اجلاسیه می‌تواند سیره و الگوی کارهای جهادی باشد که سایر نقاط کشور هم از آن الگو بگیرند و حرکت‌های جهادی، علمی و انقلابی را در دستور کار قرار دهند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اطلاع‌رسانی گسترده و شایسته درباره اجلاسیه ملی جهادگران تاکید کرد: همه باید با همکاری و تعامل به نحو احسن این اجلاسیه را برگزار کنیم و میزبان بزرگان از مرکز کشور باشیم. 

وی بیان کرد: خیلی از اساتید دانشگاه‌های غرب و به‌ویژه فرانسه اجازه تحقیق و بررسی درباره واقعه هولوکاست را ندارند و غربی‌ها گاهی با برخوردهای خشن جلوی این کار را می‌گیرند اما در همین کشورها تحت لوای آزادی بیان به آخرین پیامبر گرامی و عزیز ما توهین و اهانت می‌کنند.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی