۹۰ درصد از مصوبات سفر نایب رییس مجلس به جنوب استان اردبیل محقق شد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی احداث تونل در محور خلخال-اسالم را یکی دیگر از موضوعات مطرح در جریان سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی  به خلخال عنوان کرد و گفت: اقدامات اولیه این طرح انجام شده و فق مجوز  ماده ۲۳ باقی مانده بود که قرار است طی ۱۰ روز آینده در دفتر معاون سازمان برنامه و بودجه جلسه ای برگزار شود تا مشکل دریافت ردیف ۲۳ بودجه  مرتفع گردد و عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.

وی افزود: در حوزه عمران شهری هم مقرر شد با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال رودخانه های شهرستان ساماندهی شود. در همین زمینه شهرداری خلخال باید ظرف یک هفته طرح توجیهی را به وزارت کشور ارسال کند تا این اعتبار تامین شود.

نظری در ادامه تامین اعتبار برای کمک به اجرای طرح هادی ۴۱ روستا را موضوع دیگر این نشست عنوان کرد و افزود: همچنین اجرای طرح هادی در ۲۵ روستای دیگر هم در این نشست مورد موافقت قرار گرفت.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: موضوع دیگر پروژه راه ۱۳ کیلومتری هشجین  به محور ارتباطی اردبیل- سرچم بود که مقرر شده بود تا مرحله آسفالت اعتبار آن تامین شود و البته اتفاق هم افتاد و به زودی آسفالت آن انجام می‌شود.

 به گفته نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر  در مجلس شورای اسلامی تامین اعتبار برای تکمیل سدهای معیشتی نیمه تمام موضوع دیگری بود که در این نشست بررسی شد. درباره اعتبارات سد سجن بخش شاهرود خلخال هم مقرر شد از محل ۱۰۰میلیارد ریال اعتبار، بخشی از آن به استان پرداخت شود تا این مشکل هم مرتفع گردد.

سید غنی نظری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سفر اخیر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به خلخال و کوثر اظهار کرد: در جلسه ای که به منظور پیگیری مصوبات سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور  فرمانداران خلخال و کوثر و نمایندگان دستگاهها و وزارتخانه های مختلف در هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی برگزارشد، مصوبات مربوط به طرح‌ها و پروژه‌های عمران روستایی، شهرسازی، راه‌ها و سایر پروژه‌های مصوب مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

وی همچنین از ابلاغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل فاضلاب شهرستان کوثر خبر داد  و افزود: علاوه بر این برای تکمیل سد گیوی هم اقداماتی انجام شده است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84884733/%DB%B9%DB%B0-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B5%D9%88%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%A8-%D8%B1%DB%8C%DB%8C%D8%B3-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D9%84-%D9%85%D8%AD%D9%82%D9%82

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآورشد: علاوه براین ۲۰۰ میلیارد ریال هم برای تملک اراضی کمربندی خلخال اختصاص داده شد و قرار شد ۳۰ میلیارد ریال آن تخصیص پیدا کند.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد از مصوبات سفرهای نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به شهرستانهای خلخال و کوثر عملیاتی شده است، گفت:  در همین زمینه و در حوزه شهرستان کوثر، تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی پروژه راه کیوی – سکرآباد طی نامه ای ابلاغ شده است.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی