رئیس ستاد مرکزی اربعین: هموطنان موقتا از سفر به عراق خودداری کنند

به گزارش ایرنا، سید مجید میراحمدی روز دوشنبه در گفت‌ وگویی تاکید کرد: با توجه به برخی ناآرامی‌ها در عراق، مقررات منع رفت و آمد در بغداد اعلام شد به همین دلیل سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق در اطلاعیه ای اعلام کرد زائران ایرانی از سفر به بغداد، کاظمین و سامرا خودداری کنند.

همچنین نماینده وزارت بهداشت از آمادگی کامل این وزارتخانه در تجهیز کامل امکانات بهداشتی اعم از سرم که مهم ترین ابزار درمان گرمازدگی است سخن گفت و اعلام کرد: با وزارت بهداشت عراق هم هماهنگی های لازم  برای ارائه خدمات به زائران به عمل آمده است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84871852/%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B9%DB%8C%D9%86-%D9%87%D9%85%D9%88%D8%B7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%88%D9%82%D8%AA%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8Cمیراحمدی با بیان اینکه زائران منتظر اطلاع‌رسانی بعدی باشند، ادامه داد: زائران ایرانی که قصد سفر به عراق را دارند موقتا و تا اطلاع ثانوی از سفر به عراق خودداری کنند و با بازگشت آرامش، حماسه عظیم اربعین حسینی با شکوه‌تر از گذشته برگزار خواهد شد.

میراحمدی تصریح کرد: در نشست امروز، اعضای کمیته بهداشت و سلامت اربعین حسینی بر پرهیز از حضور افراد مسن، دارای بیماران زمینه ای، افراد دارای مشکلات تنفسی و همچنین کودکان در مراسم اربعین حسینی به دلیل مساله گرما و ازدحام جمعیت تاکید کردند.

معاون وزیر کشور خاطر نشان کرد: لازم است تا آغاز این مراسم معنوی همه امکانات و نیازهای درمانی، تامین و در مرزها و مسیر حضور زائران مستقر شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: براساس آخرین برآوردها، تقاضای تمدید و صدور گذرنامه امسال در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد که نشان از استقبال عاشقان حسینی برای حضور در عتبات عالیات است.

میراحمدی تصریح کرد: خوشبختانه با تجارب موجود، آمادگی خوبی در دستگاه‌های متولی در تامین سلامت زائران وجود دارد و امیدواریم همچون گذشته، رضایت مندی زائران را در این زمینه جلب کنیم و خدمات به بهترین شکل ممکن ارائه شود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری همواره بر ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی برای حفظ سلامتی عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تاکید دارد، گفت: وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر، متولیان اصلی سلامت زائران در پایانه های مرزی و آن سوی عراق را برعهده دارند و برای همین با تمام ظرفیت در این عرصه وارد می شوند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی ادامه داد: در اربعین امسال چهار دستور کار سلامت، امنیت، سهولت و ارزانی در دستور کار قرار دارد که با توجه به گرمای هوا و جمعیت، موضوع سلامت از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: درباره امنیت و سلامت مسافر ایرانی در عراق جای هیچ نگرانی نیست و آنها با برنامه ریزی به کشور باز خواهند گشت.

وی همچنین درباره ازدحام در خروجی‌های مرز هم خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده، تلاش بر این است تا جمعیت متناسب با ظرفیت‌ گذرگاه‌های مرزی، هدایت شوند.

امنیت و سلامت زائران اولویت اصلی ستاد مرکزی اربعین حسینی است 

وی همچنین روز دوشنبه در نشست کمیته بهداشت و سلامت اربعین حسینی که با حضور نمایندگان وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر در وزارت کشور برگزار شد، افزود: در مراسم معنوی اربعین امسال موضوع سلامتی زائران دغدغه و اولویت اساسی است.

در ادامه این نشست نماینده جمعیت هلال احمر از افزایش سه برابری پایگاههای درمانی، نیروی انسانی و لجستیک در اربعین امسال خبر داد.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی