وزیر کشور:زائران از مبدا به سمت مرز حرکت نکنند

وحیدی با اشاره به افزایش قیمت وسایل نقلیه در طرف عراق برای جابجایی زائران اربعین به عتبات عالیات گفت:دولت عراق در این خصوص اقدام های خوبی انجام داده است و با هماهنگی که برای اعزام اتوبوس از ایران به مرزها شده قیمت جابجایی زائران کاهش خواهد یافت.

وی افزود:با کمک مسئولان استانی از جمله نیروی انتظامی، سپاه، هلال احمر و اورژانس و همه عزیزانی که درگیر هستند و مردم هم اکنون حرکت زائران روان هستند.

وزیر کشور گفت:زائران مدت سفر خود را در عراق به لحاظ کمبود امکانات مدیریت کنند و بیشتر از چهار تا پنج روز در عراق نمانند تا سایر زائران نیز بتوانند به سفر عتبات عالیات عراق مشرف شوند.

وی افزود:در حال مدیریت عبور زائران اربعین با الویت زائران استان‌های مرزی و سپس استان‌های همجوار هستیم و پس از آن سایر استانها با اعلام ستاد مرکزی اربعین به عراق منتقل خواهند شد.

وزیر کشور گفت:زائرانی که هنوز از مبدا به سمت مرزها  حرکت نکردند با توجه به تعداد بالای زائران و برخی از نیازمندی‌ها از جمله امکانات حمل و نقل که گاهی با مشکل مواجه هستیم به سمت مرزها حرکت نکنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا احمد وحیدی جمعه در بازدید از پایانه مرزی شلمچه اظهارداشت:در مرز شلمچه وضعیت با مدیریت خوبی که از سوی استاندار خوزستان انجام شده نسبتا خوب است و زائرانی که در مرز معطل بودند در حال عبور به سمت عراق هستند.

وی قرار است از مرز شلمچه نیز دیدن کند. پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه دو مرز رسمی استان خوزستان برای تردد زایران اربعین حسینی هستند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84882646/%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%B2%D8%A7%D8%A6%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%A8%D8%AF%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%85%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%B2-%D8%AD%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%86%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AFاربعین حلقه اتحاد جهان اسلام است

وحیدی بعداز ظهر جمعه با بالگرد وارد مرز چذابه شد و مورد استقبال صادق خلیلیان استاندار خوزستان قرار گرفت.

وزیر کشور پیام پیاده روی اربعین  اتحاد جهان اسلام و همه ادیان الهی عنوان کرد و بیان داشت: مکتب اهل بیت زنده است و راه نجاتی جز مکتب اهل بیت نیست و امروز عراق بواسط اربعین حسینی کانون توجه این جهانی است.

وحیدی با اشاره به مشکل جابجایی زائران در مرز عراق اظهار داشت:از مسئولان عراقی تشکر می‌کنم که در حال بسیج امکانات خود برای جابجایی زائران از مرز هستند.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی