بسیج زمینه مشارکت مردم در بخش‌های مختلف را فراهم می‌کند

سردار زهرایی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب در یک دهه گذشته مطرح کردند، ناشی از استقلال اقتصادی ناشی از کمک به مردم در زلزله فردوس است و حدود ۸۵ درصد از جوانان این کشور، محروم از خدمت‌رسانی به مردم هستند که باید در فعالیت جهادی به کار گرفته شوند.

وی افزود: انقلاب اسلامی یک مکتب جدید را به بشریت معرفی کرد که سرشار از معنویت، اخلاق و عدالت است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84875757/%D8%A8%D8%B3%DB%8C%D8%AC-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%D9%87-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AE%D8%AA%D9%84%D9%81-%D8%B1%D8%A7-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%85-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم تعامل گسترده‌ای با بسیج در راستای خدمت به مردم دارد گفت: الگوی انقلاب اسلامی، مدیر خدمتگزار در بین مردم است که در دولت سیزدهم این موضوع آشکار است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در آن سال با حضور در فردوس و کمک به مردم، عامل حرکت‌های جهادی شدند افزود: در اجلاسیه ملی جهادگران بیش از هزار جهادگر از سراسر کشور وارد استان و شهرستان فردوس می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران که ۱۳ شهریور در فردوس برگزار می‌شود، ادامه داد: حضور جهادی رهبر معظم انقلاب در زلزله سال ۱۳۴۷ فردوس الگوی بسیج سازندگی برای کار جهادی و کمک‌رسانی است.

سردار زهرایی افزود: در همان زمان تعدادی از روحانیون خوش‌فکر از جمله مقام معظم رهبری که طلبه‌ای جوان بودند، وقتی خبر زلزله را شنیدند، ۱۳ شهریور با ۱۲ اتوبوس تعدادی از خیرین و مردم مشهد را با خود همراه کردند و به همراه چند کامیون دارای اقلام کمکی برای کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده، به شهرستان فردوس رفتند و حدود ۲ ماه در آنجا حضور داشتند که این روز نقطه عطف حرکات سازندگی در کشور شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان گفت: انقلاب اسلامی استمرار قطعی تفکر علوی و نهضت عاشورایی است و این انقلاب کار به ظاهر ناتمام مانده عاشورا را تمام کرد.

وی گفت: شهریور ۱۳۴۷ در منطقه فردوس زلزله‌ای رخ داد که جان پنج هزار نفر را گرفت و عمق فاجعه در آن زمان را نشان می‌دهد اما رژیم ستمشاهی مردم را رها کرد و خدمتی به آنها ارائه نداد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار محمد زهرایی امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند افزود: بسیج در گام دوم انقلاب، نقش‌آفرینی مردم در بخش‌های مختلف را تعریف می‌کند.

وی گفت: سال ۱۳۷۹ نیز جمعی از جوانان کشور به‌صورت خودجوش برای کمک‌رسانی به مناطق محروم رفتند و از آن زمان بسیج سازندگی به فرمان رهبر معظم انقلاب تشکیل شد.

وی از رهبر معظم انقلاب به عنوان پدر معنوی و شروع‌کننده حرکات جهادی در کشور نام برد و گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب حرکت جهادی باید مردمی باشد و حرکت ایشان در سال ۴۷ هم کاملا مردمی بود.

وی با اشاره به اینکه رزمایش‌هایی در اقشار مختلف بسیج در حال برگزاری است افزود: طبق ارزیابی‌های انجام شده مردم خراسان جنوبی به لحاظ ولایتمداری و شرکت در مراسم مذهبی همواره در اوج قله می‌درخشند که یک افتخار است.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی