خطیب جمعه قم: شرط لازم برای احیای برجام رفع تحریم‌های نفتی است

امام جمعه موقت قم ادامه داد: تحریم‌های نفتی و تحریم‌های دیگری که دارید را بردارید، این بحث پادمان که ادعا می‌کنید ما از بحث آژانس فاصله گرفته‌ایم، پرونده پادمان را برای همیشه ببندید و دیگر هر روز به عنوان بهانه مطرح نکنید.

وی همچنین برجسته شدن شعارهای انقلاب در این دولت را خیلی مهم دانست و گفت: دولت وعده‌هایی که نمی‌تواند عمل کند، به مردم ندهد و اگر وعده داد نیز عمل کند.

حسینی بوشهری همچنین با اشاره به شرایط عراق گفت: متاسفانه حادثه‌ای پیش‌آمد که اصلا انتظار نبود، ولی بحمدالله الان رو به آرامش است، پیام این جمع به دولت و مردم عراق این است که ایران اسلامی چه رهبر عزیز انقلاب، چه مراجع بزرگوار تقلید، چه حوزه‌های علمیه و چه مردم ما،  خواهان آرامش، آسایش و امنیت برای مردمی هستیم که امروز و در طول این روزها میزبان زائران امام حسین‌(ع) هستند، و هیچ ناامنی همان گونه که شما تحمل نمی‌کنید، ما هم برای شما مردم خوب عراق تحمل نخواهیم کرد.

وی بیان کرد: این امید به مردم ما منتقل می‌شود، همه ما چه گوینده و چه شنونده، در همه عرصه‌ها برای کسانی که به این مردم خوب ما خدمت می‌کنند، آرزوی موفقیت و سربلندی داریم./


منبع: https://www.irna.ir/news/84875737/%D8%AE%D8%B7%DB%8C%D8%A8-%D8%AC%D9%85%D8%B9%D9%87-%D9%82%D9%85-%D8%B4%D8%B1%D8%B7-%D9%84%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AD%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D9%81%D8%B9-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%81%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

حسینی بوشهری با اشاره به کارها و تلاش‌های شبانه‌روزی رئیس جمهوری گفت: امروز برای پنجمین بار رفتند خوزستان جهت افتتاح طرح آب غدیر، رئیس جمهور آنجا حضور دارند، این تحرک و پویایی و ویژگی‌هایی که ایشان دارند، به ۳۱ استان به صورت مکرر رفتند، این‌ها امید آفرین است، ممکن است شما بزرگواران و عزیزانی که پای صحبت من هستید یا از این تریبون می‌شنوید، بگویید که الان زندگی ما سر و سامان ندارد، اما قضایا به گونه‌ای است که نیاز به کارهای زیرساختی داریم.

وی ادامه داد: یکی سخن از توفیق‌های دولت و امیدی که مردم به آینده دارند، گرچه الان سختی‌هایی دارند، سختی اجاره مسکن دارند، مشکل‌های معیشتی دارند ولی اگر انسان امید را از دست بدهد این سختی‌ها چند برابر می‌شود.

وی اضافه کرد: کاهش تورم و رشد تولید برای مردم ما بشارت خوبی است.

امام جمعه موقت قم خاطرنشان کرد: دولت نقشه جامع برای کشور داشته باشد، اینکه موردی اینجا چنین آنجا چنان، کافی نیست و باید با یک طراحی و نقشه جامع کارها را پیش ببرند.

رئیس جامعه مدرسین در ادامه افزود: از پیامی که یکی از بزرگان نجف و قم در رابطه با نقش و جایگاه ولی فقیه و مشخصا رهبر عزیز و فرزانه انقلاب دادند، و خیرخواهی که نسبت به عراق و مردم عراق داشتند، به سهم خودم از این شخصیت قدردانی و تشکر می‌کنم.

امام جمعه قم موقت تصریح کرد: حوادث اخیر عراق به فضل‌الهی راهپیمایی اربعین را تحت شعاع قرار نخواهد داد.

وی یادآور شد: رشد تجارت جهانی، توسعه پروژه‌های بزرگ صنعتی، قراردادهای بزرگی که با کشورهای مختلف دارند، رایگان شدن آب و برق و گاز کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، آزاد شدن بخشی از پول‌های ما در برخی کشورها و مساله شرکت جوانان در حاکمیت از جمله توفیق‌های دولت سیزدهم است.

حسینی بوشهری گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند، طرح‌های نیمه تمام کامل بشود، این مردم برغم اینکه مشکل دارند و در سختی زندگی می‌کنند، ولی یک نکته دارند، که ما انقلاب کرده‌ایم، امروز سکان دار انقلاب رهبر عزیز و فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است.

خطیب جمعه قم گفت: نسل جوان، نسل پر امید و پر انگیزه‌ای است، ممکن است به تعبیر رهبری اشتباهی هم بکنند، تجربه نداشته باشند ولی به‌تدریج از اینجا باید شروع کرد تا در کنار افراد با تجربه پخته شوند، و کشور رونق لازم را پیدا کند.

حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر این نکته که دولت سیزدهم که بر سر کار آمده، مردم انتظارهایی داشتند افزود: نگاه رهبر عزیز و فرزانه انقلاب برای ما ملاک است، رهبر عزیز و فرزانه ما ۲ نکته کلیدی در فرمایش‌هایشان در دیدار با هیات دولت داشتند.

وی اقدام جدی در رابطه با مسکن را مورد تاکید قرار داد و گفت: رییس محترم جمهوری وعده چهار میلیون مسکن طی چهار سال دادند که البته گزارشی که به من رسیده، عملیات حدود یک میلیون و اندی مسکن شروع شده و این‌ها واقعا برای جامعه ما امید بخش است.

وی گفت: خواسته‌هایی که ملت و دولت ما دارند، یک خواسته‌های برحقی است و اگر شما کوتاهی کنید، و پاسخ مسئولانه به مسئولان ما ندهید، آمریکایی‌ها بدانید، ولو ممکن است با زور رسانه چیز دیگری بگویید، ولی وجدان‌های بیدار جوامع بشری شما را محکوم خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر اظهار داشت: مذاکرات در جریان است، رفت و برگشت‌هایی بوده، ایران پاسخ خودش را داده، ما چند مساله کلیدی داریم که باید حل بشود، تقاضای مردم، مجلس، دولت و رهبری عزیز ماست، اگر می‌خواهید این برجام احیا شود، تحریم‌ها را بردارید، چرا ما را هر روز به یکی شکلی تحریم می‌کنید؟

رئیس جامعه مدرسین با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب غیر از توفیق‌هایی که اشاره کردند، توصیه‌های مهمی نیز به دولت داشتند، بیان داشت: نخستین نکته‌ای که به صورت کلی مطرح کردند، کاهش و رشدهایی است که داریم.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی