معاون رئیس جمهور: رسانه‌های معاند مثل اتاق جنگ علیه امنیت ملی ما اقدام می‌کنند

معاون امور مجلس رئیس جمهور درباره افزایش حقوق کارکنان دولت گفت: افزایش حقوقی که دولت قول آن را داده است، از مهر ماه اعمال خواهد شد و باید شورای نگهبان، مصوبه مجلس را نهایی و سپس به دولت ابلاغ کند تا دولت نسبت به پرداخت آن اقدام کند و شورای نگهبان هر موقع نظر بدهد، از مهر ماه اعمال خواهد شد.

حسینی افزود: وقتی از جوانی جمعیت حرف می‌زنیم باید چنین کارهایی انجام دهیم و از این جهت ، دولت تلاش می‌کند و همه باید از سرمایه گذاران استقبال کنیم تا دلگرم شوند و در بروکراسی دیوان سالاری گیر نکنند.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در حال نگارش است و در آذرماه به مجلس ارائه خواهد شد و باید توجه کنیم که در برنامه هفتم توسعه، برای دانشگاه و استادان، چه جایگاهی در نظر گرفته شده است؟ باید روی این مسائل دقت شود و همفکری کنیم.

معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: شبی که در زندان اوین اتفاقاتی افتاد، ما در مسیر یادگار امام (ره) بودیم و شبکه ایران اینترنشنال قصد داشت همه را به سمت اوین تهییج کند و اکنون نیز مدام دارد مردم و دانشجویان و دانش آموزان را تحریک می‌کند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: روز گذشته در جلسه دولت، رئیس جمهور خطاب به وزیر راه و شهرسازی و وزیر علوم تاکید کرد مسکن استادان را حل کنند. به طور معمول دانشگاه‌ها زمین دارند و می‌توانند با اختصاص زمین، این مشکل را حل کنند و در هیئت امنای دانشگاه تربیت مدرس که آیت الله رئیسی عضو آن است، رئیس جمهور تاکید کرد بخشی از زمین به خوابگاه متاهلین اختصاص داده شود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: بحث خوابگاه ها و تغذیه دانشجویان به صورت مرتب در دست پیگیری است و آقای مخبر از دانشگاه ها بازدید کرده و در جریان مشکلات است و امیدواریم نتیجه برخی کارها در کوتاه مدت مشخص شود.

وی اضافه کرد: همه ما دانشگاهیان در قبال مسائل فرهنگی کشور مسئولیت داریم و باید بدانیم که گاهی اوقات سخنان یک استاد یا دانشگاهی، مسیر زندگی یک جوان را تغییر می‌دهد و در آن تحول ایجاد می‌کند و همه باید در این راستا و تقویت سواد رسانه ای خودمان تلاش کنیم.

حسینی اظهار کرد: در روزهای گذشته که کمی اخلال در تهیه دارو ایجاد شد، رئیس جمهور دغدغه آن را داشت و سریع دستور داد و تاکید کرد که مشکل حل شود تا اگر نمی‌توانیم تولید کنیم باید به طور موقت داروی مورد نیاز مردم را وارد کنیم تا در نهایت مردم دچار مشکل و زیان نشوند.

وی گفت: ما باید در مقابل دشمن، منسجم‌تر و در کنار هم عمل کنیم و با وجود اینکه اختلاف سلیقه‌ها و رقابت‌هایی شاید در بین ما باشد، اما باید اینها را کنار بگذاریم و به مسائل کلی کشور توجه کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون نیروهای انتظامی ما خویشتنداری کرده و دستگاه قضایی نیز با رافت برخورد کرده است اما خواسته مردم این است که دیگر مماشات و مدارا نشود زیرا اتمام حجت شده است و حادثه شیراز هم نشان داد که داعش نیز حلقه ای از همین گروه است و می‌خواهد به کشور آسیب وارد کند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور تصریح کرد: اگر همه چیز صرف مخارج جاری شود دولت نمی‌تواند دنبال سرمایه گذاری های کلان در نفت و گاز و سایر کارهای بزرگ باشد و فرصت‌های شغلی فراوان ایجاد کند. به عنوان مثال اگر همین مسیر ترانزیت شمال – جنوب کامل می‌شد، کشورهای زیادی می‌توانستند از آن عبور کنند و برای ما درآمد حاصل شود و البته الان روس‌ها و چینی‌ها پذیرفته اند که بیایند و در ایران سرمایه گذاری کنند.

این مقام  مسئول با بیان اینکه باید مراقبت شود و امیدواریم با درایت و حمایت مردم، شرایط عادی شود، اظهار کرد: من آماری از شمار دانشجویان زندانی ندارم و روسای دانشگاه‌ها تلاش می‌کنند که این افراد آزاد شوند و اگر فردی بازداشت شده، به عنوان یک دانشجو، خبرنگار، زن یا مرد بازداشت نشده بلکه به عنوان یک فردی که در تخریب‌ها و اتفاقات نقش داشته دستگیر شده است و باید رسیدگی شود.

وی ادامه داد: برخی از مهمان‌ها و گروه‌های خارجی که به ایران می‌آیند می‌گویند تصور می‌کردیم همه جای ایران را آشوب فراگرفته است؛ متاسفانه رسانه‌های خارجی چنین تصویری از ایران به دنیا نشان می‌دهند و به عنوان مثال، رسانه اینترنشنال مثل یک اتاق جنگ علیه ما عمل می‌کند.

وی تصریح کرد: در همان سال اول دولت، رئیس جمهور با تمام نمایندگان مردم در قالب مجامع استانی نشست برگزار کرد و تک تک حرف آنها را شنید و دستورات لازم را صادر کرد و هیچ دولتی تاکنون چنین تحرک و پویایی را نداشته است.

دانشگاه محقق اردبیلی در ۹ دانشکده ۱۰ هزار و ۵۰۸ نفر دانشجو دارد. استان مرزی اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84931985/%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%88%D9%86-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%86%D8%AF-%D9%85%D8%AB%D9%84-%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%82-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D9%84%DB%8C

حسینی افزود: رشد اقتصادی ما دیگر منفی یا صفر نیست و بلکه در آن حرکت ایجاد شده و نقدینگی تا حدودی کنترل می‌شود و صنعت گردشگری نیز داشت به سمت توسعه تکان می‌خورد که متاسفانه حوادث اخیر احتمال دارد به آن آسیب بزند.

حسینی افزود: یکی از همین افراد با خودرو مامور نیروی انتظامی را شهید کرده است و این نشان می‌دهد وی عناد و خصومتی دارد و باید مجازات شود و در همه جای دنیا این روال هست.

 معاون پارلمانی و امور  مجلس  رئیس جمهوری که به اردبیل سفر کرده است فردا جمعه سخنران مراسم روز 13 آبان اردبیل خواهد بود.

وی ادامه داد: دانشگاهیان یک گروه مرجع هستند و حرفشان روشن است و اینگونه نیست که بگوییم دانشجو در جامعه یک مسئولیتی دارد و تمام شد؛ بلکه انتظار از این قشر فرهیخته بسیار است و طبق تاکید رهبر معظم انقلاب و آیت الله رئیسی، دانشگاهیان نباید به مقالات بسنده کنند، بلکه باید مقاله‌ها سبب باز شدن گره‌ها و تولید ثروت شود.

وی با اشاره به اقدام دولت در افزایش حقوق کارگران افزود: دولت امسال ۵۷ درصد حقوق کارگران را افزایش داد و این کار بار مالی سنگینی دارد و نقدهای جدی نیز بر این امر وجود داشت؛ دولت اکنون هم در میانه سال، قصد افزایش حقوق‌ها از پنج تا ۲۰ درصد را دارد و این نشان می‌دهد دولت هر جا بتواند، کمک می‌کند تا مشکلات مردم کمتر شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمد حسینی شامگاه پنجشنبه در نشست هم اندیشی اعضای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان اردبیل در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به تحولات اخیر کشور و رویکرد آمریکاییها در این خصوص اظهار کرد: بایدن با صراحت اعلام کرده که روی به اصطلاح خودش، معترضین در ایران متمرکز شده‌اند تا بلکه به جایی برسند و البته کینه و دشمنی که آنها با ایران دارند آشکار است و ما نیز در برابر دشمن باید دست به دست هم بدهیم و بیش از همیشه برای خدمت تلاش کنیم.

معاون امور مجلس رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره وضعیت دانشجویان زندانی در حوادث اخیر اظهار کرد: در حوادث اخیر به طور طبیعی برخی افراد که در خیابان و اغتشاشات بوده‌اند، بازداشت شده اند و آنهایی که تحت تاثیر هیجانات، دستگیر شدند، مسئولان سعی کردند آنها را آزاد کنند اما عناصر اصلی که در تخریب اموال و قتل افراد نقش داشتند، باید مجازات شوند.

معاون امور  مجلس رئیس جمهوری گفت: بیش از هفت هزار شرکت دانش بنیان داریم و امیدواریم اینها در حوزه‌های مختلف به کشور کمک کنند و در هر جا مدیریت قوی و افراد باانگیزه داشته ایم، نتایج خوبی حاصل شده است، البته مشکلاتی هم داریم که باید رفع شود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور ادامه داد: خیلی از راه های توسعه باز شده است و زمینه‌های تبادلات تجاری با کشورهای همسایه نیز نوید بخش رونق کشور در سال آینده است و حتما حضور مردم را در انتخابات مجلس افزایش خواهد داد.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی