گیاهان آپارتمانی: معرفی 20 تا از بهترین گلهای خانگی + اسم و عکس

قبلا در مطلب گیاهان پیچکی، تصفیه کننده هوا و زینت بخش دکوراسیون منزل کاربردهای زیبای گیاه پوتوس در دکوراسیون منزل را به شما نشان دادیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله قصد خرید خرید کود سه بیست (npk) برای گیاهان آپارتمانی را دارید ، پیشنهاد می کنیم دست نگه داشته تا شما را با محصول ویژه برند شوک که مخصوص گیاهان و گل های آپارتمانی تهیه و تولید شده است، آشنا کنیم. برگ انجیری را از نور مستقیم آفتاب محافظت کنید زیرا نور مستقیم باعث سوختن برگ های آن می شود. علی رغم ظاهرش که تصور میشود گردههای درشتی را در خود جا داده و باعث تحریک دستگاه تنفس میشود، هیچ خطری ندارد و گرده افشانی آن توسط حشرات و پرندگان صورت میگیرد. این نخل نسبت به سایر نخیلات گرمسیری به سرما مقاومت بیشتری دارد و در مناطقی که سرمای ملایمی دارند (نواحی دریای کاسپین، گیلان و مازندران) در فضای باز کشت میشوند.

این بازار دقیقا بعد از میدان آزادی و ابتدای جاده مخصوص کرج قرار گرفته و به دلیل سهولت در رفت و آمد و تردد طرفداران زیادی پیدا کرده است. این گیاه هیدروفونیک است؛ یعنی به خاک نیاز ندارد. یکی از روش های عرضه گل و گیاه در کشور به صورت آنلاین و اینترنتی است تا تمامی مشتریان در سراسر کشور به این محصولات دسترسی راحت و آسانی داشته باشند. به همین دلیل بعد از احداث گلخانه در اروپا و کشور های مختلف این روش کشت در ایران نیز رواج یافت که در ادامه به تاریخچه گلخانه در ایران خواهیم پرداخت. می توانید از گل حسن یوسف در محل کار خود نیز استفاده نمایید و از آن نهایت لذت را ببرید. در اوایل سال ۱۲۹۱ از ترس اینکه انفجار کوره شیشهگری، شهر را ویران کند، بخشی از تولید را از ونیز به مورانو منتقل کردند. ساعات کاری این بازار از ساعت ۹ صبح تا ۱ ظهر و از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۸ شب است و انواع گل ها و گیاهان آپارتمانی و زینتی و گل های باغچه ای و آفتابی را به فروش می رسانند. این محصولات با اینکه سود بسیار بالایی برای گلخانه دار به ارمغان میآورند، اما از جهتی نیاز به سرمایه اولیه و هزینههای نگهداری بالا دارند.

آنها برای کاشت در گلدان ایده آل هستند، زیرا این نوع گیاه می تواند بدون مشکل در خاک های خشک و سنگلاخ رشد کند، بنابراین گلدان برای رشد مطلوب مشکلی ایجاد نخواهد کرد. ویژگی این گیاه جذب گازهای سمی موجود در هوای خانه به دلیل برگهای گوشتیاش است. آلوئهورا به طرز معجزهآسایی آلودگی هوا بهخصوص سمومی که در مواد شوینده وجود دارد را جذب میکند و به طرز حیرتآوری با لکههای قهوهای که روی برگهایش ظاهر میشود! تهران جز اولین استان های ایران می باشد که در آن گلخانه های بزرگ و مطرح ایران احداث شده است. احداث اولین گلخانه ی ایرانی در شهر کرمان بوده است و تاریخچه گلخانه در ایران به شهر کرمان باز می گردد و در سر تا سر گسترش یافته است. و بخش بسیار زیادی از تاریخچه گلخانه در ایران نیز در گلخانه های تهران می باشد.

در این گلخانه گل های محمدی و انواع گیاهان زینتی و نیاز های استان و همسایگان کاشت و برداشت می شود. نوک برداری جوانه های گل باید حداقل تا 2-3 ماه اول پس از کاشت ادامه یابد. به نقل از دیلیمیل، دانشمندان آمریکایی برای نخستین بار، در خاک ماه گیاه کاشتند. برای قلمه زدن بامبو کافی است آن را از ناحیه گره ساقهاش ببرید و داخل ظرفی شیشهای بگذارید تا ریشه دهد. این ویژگی معجزه این گیاه برای لطافت هوای خانه در فصول گرم و خشک سال است. تماس پوست دست با شیره گیاه سمی، بلعیدن میوه، گل یا ریشه و خوردن خاک گلدان یا آب خروجی از ته گلدان برای کودکان و حیوانات خانگی خطرناک است. در مواقعی که خریداران نیاز به کاشت چندین گل و گیاه دارند می توانند از اطلاعات ارائه شده در منوی هر بذر گل نسبت به سفارش تعداد بسته های مورد نظر اقدام کنند.

همچنین با کشت گلخانه ای در ایران صادرات کشور نیز افزایش می یابد و به همین منظور احداث گلخانه در ایران دارای مزایا و وام کشاورزی با توجه به شرایط به آن تعلق می گیرد. در ابتدا با احداث یک گلخانه بزرگ در تهران شروع شد و در حال حاضر احداث گلخانه در تهران و مدرن شدن گلخانه ها در تهران روز به روز در حال افزایش می باشد. و به دلیل داشتن خاک حاصلخیز در ارس محصولات گلخانه ای این منطقه بسیار با کیفیت می باشد. البته برای رفتن به بازار گل محلاتی باید کمی سحرخیز باشید چرا که ساعت کاری این بازار از ساعت ۴:۳۰ صبح تا ۱۱:۳۰ است.

در این بخش قصد داریم به معرفی گیاهان زینتی همیشه سبز در خانه بپردازیم و شما را با یکی از مقاوم ترین این گیاهان آشنا لیست گیاهان زینتی کنیم. پس از تحقیق و مطالعه در زمینه بهترین شغل برای زنان خانه دار و بررسی ویژگیهای هرکدام، تصمیم گرفتیم در این بخش به معرفی ۱۰ شغل برتر بپردازیم. اگر رطوبت آشپزخانه شما به دلیل آشپزی و استفاده زیاد از اجاقگاز بالا است، این گیاه را فراموش نکنید. به شما نشان میدهد چقدر مواد شیمیایی مضر در هوای خانهتان وجود دارد. البته تا چند سال قبل که خانهها بیشتر ویلایی بودند؛ حیاطهای باصفا به نوعی جایگزین طبیعت شده بودند. گلخانه برای کشت و کشاورژی در تمامی فصول سال می باشد و با کمک تجهیزات گلخانه ای می توان گیاهانی را در گلخانه پرورش داد که ممکن است بومی آن منطقه نباشند و یا فقط در فصول خاصی از سال رشد می کنند و همچنین به آب و هوا و اقلیم خاصی نیاز دارند. 1-بهترین گیاهان زینتی برای نگهداری در گلخانه کدامند؟ برای بهترین نتایج، اپیمدیوم ها را در سایه های نازک و خاک اسیدی پرورش دهید.

برای خرید گل از این بازار هم مثل سایر بازارهای گل تهران باید سحرخیز باشید و صبح زود حرکت کنید. علاوه بر این، کلیه لوازم باغبانی، خاک و کود و گلدان های سفالی و پلاستیکی و شیشه ای هم در بخشی از این بازار به فروش می رسد. علاوه بر این، خط اتوبوس بلوار ابوذر به بهارستان و بلوار ابوذر به سعدی نیز از بزرگراه محلاتی عبور می کنند و می توانند شما را به این بازار برسانند. میلادی میرسانند مطالعات ابتدائی نیز نشان میدهد در هزاره اول قبل از میلاد حدود سالهای ۱۲۵۰ و ۱۳۰۰ قبل از میلاد تمدن معروف به سفال در این منطقه از رشد و شکوفائی قابل توجهی برخوردار بودهاست. هرچه برگ های این گیاه گوشتیتر و پرآبتر باشد، تاثیرش در تصفیه هوا بیشتر است؛ بنابراین بهتر است از انواع بزرگ و پربرگ این گیاه استفاده کنید.

پوتوس طلایی با قابلیت تصفیه هوا و پاکسازی و از بین بردن بنزن، مونوکسیدکربن و فرمالدئید یک گیاه موثر در سالمسازی هوای خانه به حساب میآید. از بین گلهای زینتی در کشور ایران، گلایل، رز، مریم، میخک و داوودی بیشترین میزان تولید را دارند و برخی دیگر محصولات، مانند گیاهان آپارتمانی پوتوس، فیکوس، بنجامین، گل سینرر، آگلونما و گیاهان گلدانی داوودی، کالانکوئه، آنتوریوم و ژربرا هم از اهمیت تولیدی بالایی برخوردارند. از صفات بارز آن برگهای قلبیشکل با نشانههای مشخص است. کود های گرانوله گیاهان آپارتمانی، یکی دیگر از انواع کودهای ضروری و مهم برای گیاهان آپارتمانی است. گاهی اوقات آنها از طرف نامزدشان مهره کهربایی هدیه میگرفتند که خواستگاری رسمی به حساب میآمد و پذیرفتن آن به معنای رضایت به زندگی مشترک بود. علاوه بر استفاده از گل در آپارتمان و یا محل زندگی خود، می توان از گیاهان زینتی هم بهره برد. مترو: با استفاده از مترو و خطوط مختلف می توانید خود را به ایستگاه مترو نبرد در خط چهار مترو برسانید و از آن جا با تاکسی به بازار گل محلاتی بروید. در صورتی که قصد دارید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به این بازار بروید می توانید با اتوبوس یا تاکسی از نقاط مختلف به میدان آزادی برسید و با کمی پیاده روی به بازار گل فکوری بروید.

اما زراعت یک شغل و حرفه برای کسب درآمد است. در این بازار بزرگ روزانه بیش از ۱٫۵ میلیون گل و گیاه برای فروش عرضه می شود و شاید از نظر تنوع گل ها در تهران بی نظیر باشد. صورت میگیرد و هر 7-4 روز یکبار به آبیاری نیاز دارد.نور مورد نیاز آن کم می باشد و تکثیر آن از طریق تکثیر قلمه ساقه انجام می پذیرد. اما از آب دادن بیش از حد به خاک این گیاه جداً خودداری کنید. بازار گل خاوران هم یکی دیگر از بازارهای گل تهران است که در منطقه جنوب شرق شهر قرار گرفته است.

با این حال، این نوع گیاهان به دلیل مقاوم بودن در فصل زمستان متمایز هستند، اگرچه اگر سرما خیلی شدید باشد، ممکن است بمیرند. به سرعت بالغ میشود و تا اواخر پاییز پراکنده میشود. بهنظر میسد که نوع دو گله آن گرده کمتری نسبت به نوع معمولی تک گل آن پراکنده میکند و گلبرگهای فشرده آن باعث کمتر پخش شدن گرده در هوا میشود. حواستان باشد که این گلهای کوچک مناسب افراد حساس نیستند و گردههای زیادی را در هوا پخش میکنند. از چند سال پیش، خرید بامبو که زادگاهش کشور چین است در کشور ما رواج پیدا کرد. کافه گپ، فضایی از جنس بامبو در پارک آب و آتش! بامبو چه کمکی میکند؟ آلوئهورا چه کمکی میکند؟

ساقه آن میتواند بنزن، مونوکسیدکربن و کلروفرم را از هوای اطراف دریافت کرده و به این ترتیب هوای خانه را پاک کند. از طریق مترو هم می توانید در ایستگاه مترو آزادی پیاده شوید و پس از چند دقیقه پیاده روی به این بازار برسید. این مشکل ممکن است به خاطر بیش از حد قلیایی و یا اسیدی بودن خاک پیش بیاید. بیشتر ما آلوئهورا را به عنوان گیاهی برای درمان سوختگیها و حفظ سلامت پوست میشناسیم. با هر بار تلفات مردم از گرسنگی بعلت خسارت دیدن محصولات آنها این علم اهمیت خود را بیشتر آشکار میکرد و بعد از فاجعهٔ قحطی سیبزمینی در ایرلند که ناشی از یک بیماری گیاهی مهلک بود و منجر به مرگ یک میلیون نفر و آوارگی ۱٫۵ میلیون نفر دیگر شد علم گیاهپزشکی بیش از پیش محبوب گشت و دانشمندان زیادی در جهان در این رشته کار کردند. گلخانه های ارس از سالیان گذشته تا کنون در ایران در حال فعالیت می باشد و سالانه محصولات بسیار زیادی از گلخانه های ارس برداشت می شوند. سرمایه گذاری ۱۸ هزار میلیارد ریالی در گلخانه های منطقه آزاد ارس بسیار بر روی اقتصاد این منطقه تاثیر گذار بوده است و باعث ایجاد شغل برای افراد زیادی شده است.

پوتوس تا دو و نیم متر رشد میکند. بامبو در فضای آپارتمان تا یک متر و نیم هم قد میکشد. اگر می خواهید در مورد بامبو ها بیشتر بدانید: هر آنچه که باید درباره بامبو و کاربردهای آن بدانید! اتومبیل شخصی: از آن جا که احتمالا با مراجعه به این بازار کلی خرید می کنید خیلی ها ترجیح می دهند با اتومبیل شخصی به بازار گل محلاتی بروند. مجموعه گلس گاردن با در نظر گرفتن سلیقه علاقه مندان به گل و گیاه زینتی و گیاهان تزئینی اقدام به تهیه مجموعه ای از بذر گلهای زینتی محبوب ایرانی و خارجی نموده است تا علاقه مندان و دوست داران به گل و گیاه بتوانند به راحتی و به صورت اینترنتی بهترین بذرهای ایران و جهان را تهیه نموده و به پرورش و رشد آن بپردازند. البته این بازار محصولاتش را از بازارهای گل بزرگ تر مثل محلاتی و خاوران تهیه می کند، به همین دلیل کمی قیمت هایش از آن جا بالاتر است.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی