سرلشگر باقری: با هرگونه اقدام خصمانه آمریکایی‌ها نسبت به پهپاد ایرانی مقابله خواهیم کرد

به گزارش حوزه دفاعی و امنیتی ایرنا، سرلشکر محمد باقری با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اطلاعات کامل و دقیقی نسبت به پایگاه های حریر، اربیل و دهوک در عراق دارند، خاطرنشان کرد: ما در این مقطع تنها با تجریه طلب‌های تروریست در حال برخورد سخت نظامی هستیم و هیچ اقدامی در این مقطع نسبت به آمریکاها نداریم و آن‌ها بدانند انتقام این حرکت برای نیروهای مسلح ما محفوظ است و به جای خود و مناسب با آن برخورد خواهیم کرد.

سردار پاکپور با اشاره به لزوم تصمیم‌گیری مقامات اقلیم شمال عراق برای جمع‌آوری بساط گروهک‌های تروریستی ضدانقلاب و توطئه‌گر علیه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: عملیات رزمندگان اسلام تا خلع سلاح کامل گروهک‌های ضدانقلاب و تروریستی تجزیه‌طلب لانه کرده در اقلیم شمال عراق ادامه دارد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84900566/%D8%B3%D8%B1%D9%84%D8%B4%DA%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D9%82%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%87%D8%B1%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A7%D9%82%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%AE%D8%B5%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D9%86%D8%B3%D8%A8%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D9%BE%D9%87%D9%BE%D8%A7%D8%AF

وی در ادامه با توصیه به کشورهای همسایه که پایگاهای آمریکایی و صهیونیستی در آن‌ها مستقر است، گفت: اگر اقدام خصمانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران، امنیت ملی و منافع ملی از پایگاه‌های آمریکایی در کشورهای همسایه اتفاق بیفتد حتماً با آن پایگاه‌ها جواب خواهیم داد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: این ادعای آمریکایی‌ها درباره انهدام پهپاد رزمی جمهوری اسلامی ایران ثابت می‌کند آمریکا با تروریست‌ها و تجزیه طلبه‌ها همدست است و در حال همکاری با این گروه‌های تجزیه‌طلب و تروریست ما هستند.

باقری با تأکید بر اینکه دوستی کشور ایران با کشورهای همسایه یک رسم و رسومی دارد و اگر این رسم و رسوم اگر رعایت نشود باید انتظار پاسخ منطقی و متقابل ما را داشته باشند، گفت: مقابله با هرگونه اقدام دشمنی را حق قانونی خود می‌دانیم و در همه دنیا این حق وجود دارد و ما از این حق به موقع استفاده خواهیم کرد.

بر اساس اعلام سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره عملیات ششم مهر ماه ۷۳ فروند موشک بالستیک زمین‌به‌زمین و دهها فروند پهپاد انهدامی به‌طور دقیق به مواضع و اهداف موردنظر در محل استقرار و فعالیت تروریست‌ها اصابت و منجر به انهدام کامل آن‌ها شد.

به گفته وی، در مرحله جدید عملیات این اهداف که در ۴۲ نقطه پراکنده و در مواردی از همدیگر ۴۰۰ کیلومتر فاصله داشته‌اند بطور قطعی متعلق به گروهک‌های تروریستی ضدایرانی بوده‌است.

به گزارش ایرنا، نیروی زمینی سپاه در پی تلاش گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب مستقر در اقلیم شمال عراق برای ایجاد آشوب و ناامنی در کشور، از دوم مهرماه جاری سلسله عملیات‌هایی را علیه اماکن استقرار عناصر این گروهک‌ها آغاز کرده است که بنابر اطلاعات واصله این عملیات‌ها کماکان ادامه خواهد داشت. در دور جدید حملات که ششم مهرماه انجام شد، از موشک‌های نقطه‌زن ۳۶۰ نیروی زمینی سپاه و همچنین پهپادهای انتحاری موجود در سازمان رزم این نیرو برای هدف قرار دادن مقرها و اماکن تجمع تروریست‌ها استفاده شد.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی